Mediáció óvodában

Mikor a családban valamilyen változás, probléma merül fel, a gyermek megérzi ezt, viszont nagyon sok esetben csak az óvodában, iskolában mutatja az érzelmi bizonytalanság, szorongás tüneteit, otthon igyekszik „túl jó” gyerek lenni, nem akar még ő is problémát okozni. Ezért nagyon fontos, hogy az óvoda-pedagógusok felismerjék a gyerek megváltozott viselkedését. A mediátor egyik fontos feladata az ő érzékenyítésük, felkészítésük. Az óvónők feladata, hogy észleljék a tüneteket, és azt jelezzék a szülők felé. Nem feladatuk viszont, hogy megoldják a családi konfliktusokat, nem vonódhatnak bele bizalmas családi szituációkba. A mediátor abban segíthet, hogy ha a szülők beleegyeznek egy szakértői tanácsadásba, akkor beszél a szülőkkel, és megpróbálja feltárni, milyen változás, konfliktus állhat a gyerek tünetei mögött. Fontos jellegzetessége ennek a konfliktuskezelési eljárásnak, hogy nem a gyerekeket mediáljuk, kezeljük, hanem a tünetek mögött meghúzódó problémát, elakadást, a szülők segítségével, a gyermek bevonása nélkül.

Comments are closed.